tisdag 31 mars 2009


Idag började dagen med brödbak, Leilas snabba men framförallt vansinnigt goda "Turbo limpa". Fördelen (förutom att det går fort) är att man tar vad man har hemma - man rensar i skafferiet helt enkelt. Receptet hittar du här.

Igår skrev jag att jag saknade värmen, den kom idag! Termometern står på 13 grader ( i solen) och det är ett helt underbart väder. Jag har varit och köpt oljelasyr, det blev en snygg nyans som hette Fjärdgrå (Jotun). Ska måla pallkragarna och kommande plank till trädgården.

Jag har hängt ut tvätten för torkning, bara älskar doften av tvätt som torkat utomhus. Inspirationen är på topp och nu ska jag springa ut och måla, vi får väl se hur mycket jag hinner medan barnen sover middag.
Ha en skön dag och hoppas att det är fler än jag som får njuta av solen.
Kram





2 kommentarer:

  1. Jag har inte hunnit att njuta idag..imorgon ska vi äta ute på min förskola.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Mums vad det där brödet ser mumsigt ut. Kanske man får ta och baka någon dag...

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!