tisdag 2 juni 2009

Flickrum

Insåg idag att det varit väldigt lite inlägg om inredning. En av anledningarna är naturligtvis att trädgården lockar enormt just nu. Det är ju utomhus man vill vara och pyssla och dona. En annan anledningen är det fantastiska kaos som råder i vårt hus. Vi har projekt på gång i alla rum och inget blir riktigt klart. Nu har jag lovat mig själv att ta tag i huset nästa vecka och sätta igång så att vi kan njuta av insidan också.

I helgen bestämde vi oss för att göra om kontoret (i själva verket är det ett skräprum) till Isoldes rum. Våra två minsta delar rum för tillfället och vi tyckte att det var en bra lösning. Men efterhand har vi insett att de mår nog bättre av varsitt rum. De har olika leksaker, även om de ofta leker med varandras, och det är svårt att få allt att få plats. De har också lite olika sovtider och har en förmåga att störa varandra ganska mycket. Så nu har jag fått ännu ett projekt i vår lilla hus att sätta igång med. Först och främst måste det ju tömmas från allt skräp och denna gången har jag bestämt mig för att våga slänga! Jag är så dålig på det.

Har suttit och letat lite inspiration på nätet idag och här kommer lite fina bilder.
Bild från Oliver Furniture
Rummet har vita putsade väggar och vitt tak, den ena väggen är dock i gips och jag tyckte det var snyggt med panel halvvägs och sedan en liten hylla. Blir kanske en dammsamlare?

Bild från Lapp-Elisa Quilts
Har fått för mig att jag ska sy lapptäckte till barnens rum. Här hade man fiffigt satt ihop tyger som matchade. Fanns både i rosa och rött.

Bild från Inne gardiner och möbler
Är svag för rött och vitt, nästan alla flickrum är ju rosa.

Bild från Sköna Hem
Vill absolut ha en tallrikshylla. Gärna med knoppar under, kommer leta på alla loppisar i sommar. De vackra käpphästarna kommer från Rice.

Kram

3 kommentarer:

  1. Först vill jag säga att det låter skönt att röntgen undersökningarna inte visade något. Skönt också att dom undersöker vidare.
    Snygg hjälm! Jag har hjälm och även övriga familjen. Vi har ju bara en hjärna var och den måste vi vara rädda om.
    Kul att göra nytt rum! Jag gillar nog rödvita rum mer än rosavita. Hoppas vi får se resultatet sen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder..... badet var så mysigt ikväll, och ni fick följa med lite grann, har just uppdaterat, så kika in om du är vaken.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Om något känns rätt så är det rätt. Om något känns fel så är det fel. Om det känns märkligt för en vuxen att bära hjälm, är den inte nödvändig.
    Det råder nationell cykelhjälmspanik i landet där folk sätter på sig hjälmar utan att egentligen förstå varför. Att cykla är ganska ofarligt om man ser över sitt beteende.

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!