onsdag 22 april 2009

Trädgårdsbord

Jag har fått ett trädgårdbord. Med inspiration från Marina med Marinas trädgård, några lecablock som låg och skräpa och brädor från min disk, som jag tidigare hade i min butik, blev det ett litet bord.
Mannen ska senare putsa blocken och då blir det riktigt snyggt. Det blev placerat precis utanför huset, den bit av trädgården som ännu ej är färdigställd.
Själv är jag sugen på en gammeldags singelgård blandat med rabatter. Mannen jublar inte direkt när jag pratar singel. Han säger att det inte är roligt att skotta snö på det underlaget. Då frågar jag hur ofta har vi snö egentligen... och dessutom arbetar han i Köpenhamn hela veckorna så vem är det som skottar...
Sista ordet är nog inte sagt ännu. Det lär i alla fall bli en bra före och efterbild så småningom.
Undertill står krukor med Hosta, Pioner och Astilbe. Ska skapa sig lite rötter innan jag placerar ut.
Plantorna på bordet åker än så länge ut och in på dagar och kvällar. Vågar inte ha dem ute på nätterna. Fick faktiskt skrapa rutorna på bilen förra vecka...
Penséerna klarar sig i alla fall.
Hoppas ni alla har en skön dag.
Kram

3 kommentarer:

  1. Så kul att kunna inspirera dig! Det där bordet blev ju jättebra. Stabilt är bra!
    Jag vill minnas att jag skrapade rutorna i måndags morse så än är nog itne nattfrosten över. Jag har itne börjat avhärda ännu. Tomaterna är lite små tycker jag så dom behöver nog värmen.
    Nä, nu kallar sängen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Här har vi massor av singel...och som du vet måste det skottas OFTA här, och det är inte jag som sköter snöskottning fniss...
    Men det knastrar så härligt när man går och känslan blir liksom lite gammeldags som mormors trädgård typ, hm om du förstår hur jag menar?..
    Så kul att läsa ikapp lite, ska bli roligt att se hur er trädgård gestaltar sig!
    Jag vill också fixa och dona i en trädgård i Skåne nu, det känns som att jag missar en stor del av det roliga när vi kommer ned först till högsommaren...

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har, ska sätta mig och kika lite mer här inne nu! Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!