lördag 30 maj 2009

Swap frågor

Här har det varit en fruktansvärt dålig uppdatering. Anledning är helt enkelt trötthet. Även den slog ner som ett blixtnedslag förra veckan. Det fanns ingen ork bara. I vanliga fall älskar jag mina ensamma kvällar (min man arbetar i Köpenhamn och är borta i veckorna) framför datorn, barnen är lagda, allt är undanplockat och jag kan bara bry mig om mig själv och min dator. Men nej, jag har inte ens tittat åt den, har istället däckat tidigt i sängen.

Men, men så är det väl ibland, kroppen sätt att säga att vi ska ta det lugnt ett tag. Nu känns det mycket bättre och en härlig sommardag som idag kan man ju inte bli annat än glad och pigg.Det är ju dags för oss i Swap-gänget att skicka gåva och därför har jag svarat på lite trädgårdsfrågor för att hjälpa min hemliga vän.

Hur ser din trädgård ut?
Vår trädgård är helt nyanlagd och håller fortfarande på att få form. Vi har en björk och ett litet äppelträd. En fin perennrabatt och två stora rabatter som jag håller på att forma. En stenterass och till sommaren ska jag äntligen få mitt efterlängtade trädäck som jag ser fram emot att inreda.

Tycker du mest om blommor, träd eller gröna växter?
Jag älskar blommor och gröna växter. (Träd har sin charm men då vill jag ha dem stora från början) Stora vildvuxna perenner och vintergröna växter. Pioner är en stor favorit.

Hur ser din drömträdgård ut?
En gammaldags stor trädgård med massor av ytor. Plats till prunkande rabatter, en syren berså, en friggebod, en stor torkställning och massor med plats för barnen att springa på. En pool och en vedeldad badtunna hade inte heller suttit fel.

Vad saknas i din trädgård?
Ytor, hela vår tomt är bara på 697 kvadratmeter.

Hur dekorerar du i trädgården?
Dekorerar inte så speciellt mycket. Oftast med naturmaterial som stora stenar. Däremot gärna lyktor och ljus. Man kan göra mycket vackert med ljus. I övrigt låter jag naturen stå för dekorationerna.

Vad gillar du för färger i trädgården?
Det är ju vita blommor som gäller men tycker det är vackert när det bryter av med rosa, blåa och lila toner.

Hoppas jag hjälper min hemliga vän lite i alla fall!
Kram

2 kommentarer:

  1. Man ska lyssna på kroppen, om den vill vila så vila. Skönt att du känner dig lite piggare nu i alla fall.
    Har ni fått svar på sonens undersökningar?
    Du får gärna berätta mer om det där Swap. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!