onsdag 12 augusti 2009

Altanbygge del 1

Så var jag då tillbaka vid datorn efter två härliga veckor med min familj. Vi har varit en tur till Öland och sedan spenderat resten av tiden vid stranden och hemma. Verkligen välbehövt och supermysigt. Nu saknar jag mannen min bara, man vänjer sig snabbt vid att ha honom hemma.

Och mannen min har verkligen varit jätteduktig, han har skruvat altan till oss. En superfin sådan på cirka 50 kvadratmeter. Han fick lite hjälp förstås. Tre goda vänner spenderade en hel dag hos oss och skruvade och skruvade och fint blev det.
Dagen innan skulle Jörgen och min svärfar gräva ut för altanen. Tyvärr regnade det nästan hela dagen och Jörgen fick snällt avsluta själv på kvällen. Jag höll honom sällskap och serverade öl till honom.
Klockan åtta morgonen efter dök vännerna upp. Här är de i full fart med ramen. Den ligger på fiberduk, grus och plattor.
Strax efter lunch var de färdiga och började skruva planken.
Isolde kontrollerar så att allt går rätt till...

Jag fortsätter imorgon med fler bilder och det färdig resultatet.
Nu ska jag ta en timme eller två och titta runt till er alla och se vad jag missat under de här två veckorna.
Tills imorgon...
Kram

1 kommentar:

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!