tisdag 1 september 2009

Marimekko-tapeter

Var i byns färghandel idag och handlade färg. Då visade expediten mig den nya katalogen från Midbec, som har gjort en kollektion med Marimekko tapeter. De var helt fantastiska.
Vi håller på att göra om vårt lilla atrium på ovanvåningen till kontor. Väggarna målas vita (ovanligt...) och taket ska faktiskt också målas vitt, min man har äntligen gett efter eller var det lite kvinnlig list kanske... =)
Ena väggen ska dock prydas med en tapet och visst blir man glad utav dessa exemplar. Den klassiska blomman fanns i många färger, är en klar favorit men jag är också väldigt förtjust i den röda ruta... Det blir svårt att välja. Jag får väl börja med att måla klart =)
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Erika!
    Hoppas det går bra med målningen!
    Nu märker jag verkligen hur mycket boendet kan påverka en!
    Jag älskade ju att hålla på med inredning förut när vi bodde i vårt gamla hus, nu har vi inte ens packat upp kartongerna!
    Huset vi bor i nu duger gott, men det är inte JAG, kommer nog aldrig att bli det heller.
    Den renovering som nyligen gjorts är inte jag alls,men eftersom det nyss är gjort kan man ju inte heller börja göra om allt..

    Nä, blir vi kvar här blir det nog att bygga nytt så småningom så man får sätta sin egen prägel helt!

    Ha en bra dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Låter jättefint, spännande!

    kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!