måndag 2 november 2009

Blossa!

Det blev en tur till Tyskland i helgen. En god vän hade anonordat en bussresa ner till Bordershop, Puttgarden. Vi hade en väldigt trevlig tur med mycket skratt och sång. Ettt av inköpen blev årets årgångsglögg från Blossa. Årets upplaga har fått smak av clementin och den föll mig väl i smaken - kall med is. Jag har köpt varje år och sparat alla flaskor, tycker de är väldigt snygga (förutom 06 då var det någon konstig plastig sak...). Det sägs att en 03:a såldes för en ganska stor summa pengar nyligen, fast då var det ju glögg kvar i flaskan - det har ju inte jag...
Nytt för i år är även två lättglögg. Den ena har fått smak av friska lingon och den andra av apelsin. Dessa ska dock finnas kvar i sortimentet från år till år.

Själv föredrar jag vit glögg kall med is. Hur dricker ni er glögg??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!