måndag 29 november 2010

På hala vägar!

Ja, jag vet att man inte ska vänta till sista stunden att byta till vinterdäck men ibland blir det bara så. Har i och för sig inte behövt bilen så det har funkat bra. I dag skulle de bytas och naturligtvis var det halv snöstorm och naturligtvis ligger inte däckfirman i min lilla by utan i en annan ännu mindre by mitt ute på Revinge fältet. För er som inte bor i Skåne kan jag tala om att här kommer inte snön uppifrån utan från sidan...

Jag slirade försiktigt ut till däckfirman, gick jättebra. Väl framme slår det mig - är bultarna med?? Nej, det var de inte (mannen hade lastat in däcken i bilen och inte lagt med bultarna), hem igen, leta igenom garaget efter bultar - finns inte! Vid just detta tillfället är jag inte speciellt trevlig mot min man i telefonen... Slirar ut igen till däckfirman som hjälper mig med nya bultar och sätter på nya däck.
Nu är däcken lämnade på däckhotell och bultarna lagda i säkert förvar i bilen, så till våren är jag redo och har mannen lite tur så har humöret lagt sig tills han kommer hem.
Härliga vinter.
Kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!