onsdag 11 januari 2012

En välgörande knöl!









Just nu är den här knöliga biten min nya kompis. Jag har nämligen bestämt mig för att göra ett försöka att gå ner i vikt. Jag var dock inte speciellt intresserad av att ta någon bokstavskombination till hjälp utan för mig måste det vara lätt och enkelt och fungera i vardagen och med familjen. Så jag föll för käcka Anna Skippers råd: En protein-smoothie på morgonen, en näve nötter, en bra lunch med mycket grönsaker och bönor, en ny shake på eftermiddagen och soppa till middag. Klart! Lätt och enkelt, utan massa krångel. Sen kan man ju bara hoppas på att kilona rinner av lika enkelt...

Förutom detta ska man då dricka ingefärsvatten, man kokar ca 5 cm ingefära med 6-7 dl vatten i 20 minuter och sen ska man då zippa på detta hela dagen. Det smakar absolut inte illa men "bränner" lite i halsen. Blev lite nyfiken på knölen och hittade följande på Epoch Times: Ingefära är en nyttig krydda som verkar antioxiderande, inflammationshämmande och lätt stimulerande. Lite extra ingefära kan vara en hjälp när man ska gå ner i vikt eller har ont i lederna.
Spännande - någon annan som testat?

Nu ska jag zippa vidare på mitt vatten och önskar er alla en underbar dag!


1 kommentar:

  1. Åh, det där med ingefäran måste provas...ska vara bra mot förkylningar har jag hört.

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!