måndag 23 februari 2009

Måndag!


Måndagar för mig är mysdag. På gatan turas vi om att lämna barnen på skolan och måndagar är min dag, samtidigt lämnar jag mellan-pojken på dagis. Sen åker lillpluttan och jag hem och äter frukost. Vid halv tio möter vi vår goa granne och hennes pojke och så går vi en lång runda i skogen. Sen myser jag och minstingen hela dagen. På måndagar har vi inga måsten utan bara massa mys och bus. Det är ljuvligt att man får ha det så bra.


Visar några bilder från mitt vardagsrum. Jag har haft två stora vaser från Ikea stående länge... Inte riktigt vetat vad som skulle göras med dem men i helgen blev det inköpt två stora ljus från Ikea, mannen trollade fram lite vit marmorkross och så här fint blev det. Det var fantastiskt mysigt i helgen när snön vräkte ner utanför. Nu har det mesta dock regnat bort igen.

Vi har sex meter upp till taket,
en öppen planlösning på halva huset.
Väggen som ni ser på bilden är målad beige, eller cappuccino som det så fint hette när vi valde för fem år sedan. Jag är så fruktansvärt trött på denna mesiga färg, förstår inte vad jag tänkte på, fast jag tyckte ju det var jättefint när jag valde den förståss =)

I vilket fall som helst har mannen nu gått med på att måla om väggen, det kräver ju dock en byggställning och barnvakt för en helg så det får väl bli lite längre fram.

Ser ni den svarta fläcken på golvet? Den kom i julas från julgransfoten. Tragiskt kan man tycka - jag är jätteglad, för då måste vi måla om golvet!! Jag hittade nämligen världens underbaraste inspirationsbild från Tine K Home för ett tag sen. Och med lite kvinnlig list och övertalning har jag nu även fått mannen att tycka om det. Så golvet ska så småningom bli SVART! Det ska bli så spännande när vi gjort "Projekt vardagsrum" Jag längtar!

Inspirationsbild från Tine K Home

Ha en skön dag. Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!