fredag 13 februari 2009

Stuprör



Nu tror ni väl inte jag är klok som gör ett inlägg om stuprör, men saken är den att jag väntat så länge på våra och jag tycker de är så fina =).
På vårt tak har vi skånsk listtäckning (alltså svart papp med listor som är spikade). När vädret blir bättre ska jag visa er hur det ser ut. När man har listtäckning har man i regel inga hängrännor utan ståndrännor. Från dem rinner då vattnet ner i små behållare.
Min man har då envist under åren velat ha dessa i zink, vilket visade sig kosta en mindre förmögenhet. En behållare kostade 25oo kr. Till slut fick jag då övertalat honom om att det skulle bli lika fint med svart plåt och tillslut inhandlades detta. Nu har mannen börja sätta upp dem och jag tycker de är så fina. Så där av detta lilla tokiga inlägg om stuprör!
Ha en skön helg
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!