torsdag 12 februari 2009

Trädgårdstorsdag!




Så var det då torsdag igen och bloggutmaning! Eftersom Skåne ligger under snö så får det bli trädgårdsdrömmar idag.

Jag drömmer om en vinterträdgård! Ett ställe där man kan sitta året runt, Jag vill ha en stor härlig fåtölj, en varm filt, massor med levande ljus och en öppen spis. Där skulle jag vilja sitta, njuta av naturen utanför och sätta näsan i en bra bok. En liten oas - ett andhål en stund från familjen. Vi har tre underbara ungar (1,5 år - 2,5 år och 7 år) som jag älskar över allt annat men ibland behöver man en stund för sig själv, att bara få lov att va.
Skulle kunna tänka mig detta fina från Rexton. Nu hade det ju dock inte fått plats på vårt hus, men kanske i mindre skala - drömma får man ju i alla fall.



Ett växthus däremot hade nog fått plats på vår lilla tomt. Frågan är bara var det står mest skyddat från barnens fotbollar????

Även denna vackra bild kommer från Rexton.










Var rädda om er! Kram

1 kommentar:

  1. Så fint!
    Tänk att ha ett orangeri med utgång från köket, oj det har jag drömt om länge!
    Och vilket ljusterapirum det skulle vara, så underbart!
    Jag förstår att du behöver andrum ibland, här hemma känns det väldigt underligt att barnen är så stora, nu är minstingen 7 år så han är ju snart stor!
    Han är förkyld och hemma från skolan, och i morse sov han till 09.45 och jag klev upp 08.00, nu är man bortskämd!

    Ha en skön fredag!
    kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!