onsdag 18 mars 2009

Barnens rum del 2


































Här kommer lite bilder från barnens rum, sakta men säkert börjar det bli riktigt bra. Det svåra med vårt barnrum är att det ska matcha både tjej och kille, kan bli lite trixigt ibland.

Nu har jag i alla fall fått ordning på Isoldes sovhörna. Hon har flyttat från spjälsängen till en nymålad vit utdragssäng. Sängen är ett loppisfynd - hela 100 kronor betalde jag för den...
Ovanför fick hon en liten sänghimmel med vimplar - än en gång har fenomenet Ikea lyckats.
Sängen pryds också med Isoldes mjukisdjur, kaniner från Polarn och Pyret och favoriten - den rosa katten - som hon fått av sina goa gudföräldrar. Hon har också en helt underbar rosa pudel som inte kommit med, måste visa den vid ett annat tillfälle.

Tavlan som hänger snett ovanför är från den danske konstnären Malene Jacobsen. Hon gör fantastiska barntavlor. Denna kommer från en kollektion hon gjorde när man firade HC Andersens 200 års jubileum i Danmark. Vår tavla är Prinsessan på ärten.

Jag har precis kommit i kontakt med Malene och kommer antagligen ta in hennes tavlor i min butik.

Min tanke är att väggen (där tavlan nu hänger) ska prydas av en tallrikshylla. Den tänkte jag pryda med vackra böcker och annat smått som lillstumpan fått. Är lite för snål för att köpa en ny, så jag letar flitigt på diverse försäljningssidor. I värsta fall får jag väl flörta med mannen och se om han vill bygga en =).

(Ni får ursäkta kvaliten på bilderna, de är tagna med mobilen)

Idag har jag och två tredjedelar av barnen varit och shoppat, mer om det imorgon.
Sköt om er alla!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!