torsdag 19 mars 2009

Gårdagens inköp!

Det blev ju som sagt lite shopping igår. Det började med att vår stora pojke Ludwig 7 år tog på sig sin höst/vår jacka. Ärmarna slutade strax efter armbågen. Ibland förstår jag inte hur fort dessa barn växer. Ja, ja han hittade i alla fall en jätte tuff "skinn"jacka på KappAhl. Han tog den på sig, kollade i spegeln, kom tillbaka och sa: Denna vill jag ha, mamma. Den kan jag "impa" på tjejerna med!!!
Vad ska man säg? Har han det efter sin pappa kanske?
Lilltösen fick ett par fina virkade mössor, hon blev hur söt som helst!












Sen åkte vi vidare till Ikea. Detta fenomen Ikea. Jag tycker det är fantastiskt, är det någon som gått ut därifrån utan att handla något?? Jag har då aldrig lyckats i alla fall. Ibland tänker jag tanken att inte bo nära ett Ikea varuhus, huuuh hemska tanke.
Igår blev det i alla fall ett massa burkar och flaskor som ska in i skafferiet, och ett par tallrikshållare. Tänkte flytta ner tallrikarna till av lådorna i köket.












Till slut
blev det lite blom- inköp. Det är svårt att stå emot alla dessa fantastiska lökar som finns nu. Imorgon ska jag fixa lite i trädgården och plantera i krukorna. Nu har verkligen våren kommit.
























Hoppas det är fler än jag som får njuta av vårsolen - dom säger den ska stanna hela helgen.
Kram

1 kommentar:

  1. åhhh, charmig 7-åring, IKEA och vårtecken...härligt!!!
    Tänk på stackars mig som har nästan 30 mil till närmaste IKEA...inte kul!!
    Tänk när jag bor i Simrishamn...8 mil till IKEA..HURRA!!!
    Åh vad jag längtar till Skåne nu, jag vill HA VÅR!!!!

    Ha en underbar kväll!!
    Kramar Camilla!

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!