torsdag 5 mars 2009

Fönsterkarmar




























Igår började jag måla fönstersmygar och fönsterkarmar. Våra fönster är vitlaserade och vi valde att även vitlasera fönsterkarmen när vi byggde. Nu när vi är på väg att fräscha upp hela huset målade jag dem vita och det blev väldigt snyggt.

Jag tycker det är svårt med fönsterkarmar. Ska man ha mycket saker i dem eller ska de vara enkla med endast någon få blomma. Kändes som jag lyckades få till det ganska bra idag.
Den vita lyktan är från Indiskan och har ett fantastiskt sken på kvällarna när man tänder den.

Nu återstår bara gardinerna. Hade tidigare tunna skira vita längder. De var snyggt men vårt köksbord står precis framför och det är mycket spring vid fönstret. Funderar på en hissgardin inne i smygen. En vit med två band och rosett. Får spana lite mer.

Gardinerna som hängde där innan åkte ner med ett brak. Min treåring (då endast två år) kom farande, fastnade i gardinen, lyckades dra ner gardin med gardinstång, landade på golvet invirad i gardinen och stången över sig. Tittade upp på mig och sa häpet; OJ, MAMMA!

Ha en skön kväll, imorgon kommer min man hem - längtar!
Kram

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad ljust och frächst ni har det!

    Trevlig helg!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. *skrattar* här hemma var det jag själv som trasslade in mig i gardinerna och förvisso så drog jag inte ner gardinstången MEN den ändrade form om man säger så *S*

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Förstår att lyktan måste ge ett ljuvligt sken... Jag är beroende av Indiska.... och den här har jag missat... Men den pryder sin plats hos Dig. Tillvaratadej och deDina /Jeanette

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!