lördag 28 mars 2009

Jag har blivit med pallkragar!


Min goa man kom hem med pallkragar till mig igår. Sex stycken som jag idag placerat ut i trädgården. Jag har aldrig tidigare haft något grönsaksland så detta blir spännande. Var på biblioteket och lånade "Köksträdgården" av Lena Isarelsson. Där fanns massor med bra tips och idéer.
Nu ska jag ju då bara bestämma vad som ska vara i. På önskelistan står rödbetor, palsternacka, morötter, rabarber, rädisor, ruccola, squash och så skulle jag vilja ha lite pumpor.
Allt det där får ju naturligtvis inte plats så jag får väl försöka välja ut.

Förhoppningsvis ser mina kragar ut som bilden överst i sommar.

Hoppas ni alla har en skön lördag, här njuter vi av vackert vårväder!
Kram

1 kommentar:

  1. Hej där!

    Här ligger jag i soffan grön av avund då jag ser att ni har sol!...
    Dessutom har du börjat planera trädgården....åh så orättvist!
    Här snöar det så man knappt kan se ut, åh vad jag hoppas att vi kommer att trivas i Simrishamn hela familjen, jag VILL uppleva en tidig vår!!!
    Vi hade ett trädgårdsland tidigare, det var hur lyxigt som helst att hämta in färska grönsaker!
    Närvi började att vara i Skånepå somrarna tog vi bort det då vi inte kunde sköta om det då.
    Vill gärna ha ett nytt där nere!
    Pallkragar måste ju vara hur bra som helst att plantera i!

    Ha en bra kväll!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!