torsdag 26 mars 2009

Tjejdag!


Idag har vi haft en tjejdag, Isolde, jag och min mamma. Vi startade hos moster Hanna (min brors sambo). Hon är superduktig frisör och klipper hela familjen.

Isolde var jätte duktig, satt väldigt still i början...
Sen fick vi dock muta henne med en klubba - vilket uppskattades. Hon kommer bli överlycklig varje gång hon går till frisören - där får man ju godis.

Efteråt
åkte vi till Malmös nya köpcenter "entré" som öppnade förra veckan. Väldigt stort och "flashigt". Dock inte speciellt barnvänligt och innehöll inga barnklädes affärer, förutom Lindex, KappAhl och HM, så det blev en liten besvikelse. Men det blev lite shopping i alla fall och vi avslutade med en god lunch uppe på restaurang torget.

Isolde är två år och bl a född med en dubbelsidig läpp-, käk- och gomspalt. Hon har blivit opererad tre gånger i ansiktet och blivit superfin. Dock har kroppen inte hängt med så bra motoriskt (den har väl koncentrerat sig på att läka) så hon ligger lite efter på den biten. För några veckor sedan lärde hon sig dock resa sig upp och börja gå längs med möblerna och imorse hittade jag henne i trappan, naturligtvis mindre bra men vi blir så jätteglada för varje framsteg hon gör. Hon har haft en tuff start i livet men är aldrig gnällig utan världens gladaste och goaste tjej.

Man får lite perspektiv på livet när man får ett sjukt barn. Det påminner en om hur viktigt det är att stanna upp ibland och verkligen se allt fint man har runt omkring sig. Så glöm inte krama dina nära och kära idag - det betyder så mycket.

Hoppas ni alla haft en mysig dag.
Kram

5 kommentarer:

  1. Hihi, ja, det är väl inte dumt att få godis hos frisören ;-) Kan tänka mig att Isolde vill dit rätt ofta :-D

    kram

    SvaraRadera
  2. Det lät riktigt roligt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så söt hon va!!
    Sonen fick också en klubba när han klipptes första gången... men han blev lite förbannad när det kom en massa hår på den :D Så nu blir det godis efteråt istället ;)

    Ja, de är tappra... barnen :)
    Våra barn har opererat öronen några gånger...inget större ingrepp. Men man blir ändå påmind om att man ska ta vara på varje dag man får med dom :)

    Ha en mysig helg!!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. ja det absolut viktigaste man har är ju varandra, det har du så rätt i!
    Vilken liten sötnöt!!
    Jag är faktiskt frisör, jobbade med det innan jag skolade om mig, trivdes bra men ryggen trivdes mindre så att säga...

    Maken sträcker malligt på sig och slickar i sig berömmet!

    Kvinnan vi kanske får hyra huset av mailade igår, så peppar peppar, blir inte huset sålt inom en snar framtid får vi hyra det!
    Nu gäller det förstås att vi får vårt hus sålt med!

    Ha en härlig fredag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Precis som du säger får man aldrig glömma att stanna upp och krama sina nära och kära.
    Vi ska ner till Lund i helgen och jag var lite sugen på Entre men då blir det att stanna på Nova istället.

    Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!