torsdag 12 mars 2009

Trädgårdstorsdag



Överste: Rödbladig fläder (Sambucus nigra 'Black Beauty')
Mitten:
Biokovonäva (Geranium x cantabrigiense 'Biokovo')
Längst ner:
Astilbe simplicifolia 'Sprite'

Bilder med tilstånd från Rångedala Plantskola
Fotograf: Joakim Svensson

Skåne visar sig från sin bästa sida idag. En del plusgrader och sol. Känns som vår och man vill bara ut i trädgården och sätta igång. Dock är det ju så här i söder att mars är en lurig månad, plötsligt slår det om, också kommer det en snöby eller två. Så trädgården får vänta några veckor till. Här ovanför visar jag några av de blommor som ska pryda min trädgård till sommaren. Jag ska ha dem (tillsammans med lite annat roligt) vid mitt lilla dammprojekt.
Jag är också sugen på ett litet växthus. Vi ska sätta plank och bygga lite innergårds känsla mellan huset och garaget till våren. Det kanske kan bli ett litet växthus där.
Nu ska jag fortsätta måla fönsterkarmar.
Kram, kram





2 kommentarer:

  1. Ja, vad ska man säga... Umeå är grått och trist med MYCKET snö. :-( snyft...
    Får trösta mig med att jag redan har en damm med litet vattenfall samt ett växthus. Tyvärr ett gammalt litet men ack så välanvänt. Har en dröm om ett hemgjort som är STORT!
    Längtar att se dina projekt i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Här har du en till som drömmer om ett växthus!!

    Tack för din kommentar hos mig :)

    Den där flädern är så snygg! Höll på o köpa en ifjol... men jag vet inte riktigt vart jag skulle sätta den.

    Trevlig helg!
    Kram Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!