tisdag 10 mars 2009

Sjukhus-potpurri!

Idag har jag spenderat dagen på akuten med vår lilla dotter. Det visade sig att hon fått lunginflammation. Lyckligtvis kom vi i ett väldigt tidigt stadie, så vi fick åka hem ikväll och sova i våra egna sängar.
Eftersom hon varit ganska sjuk ända sen hon föddes har jag fått en viss vana när det kommer till sjukhus. Det gäller att ladda upp med mycket böcker och tidningar för det blir alltid väntetid. (Mer om lilltösen min, kan du läsa i tidigare inlägg här). Jag har alltid ett anteckningsblock med mig där jag skriver ner idéer och inspiration som dyker upp. Det har blivit många små noteringar det sista 1 ½ året kan jag lova. Det är ju naturligtvis ingen plats jag skulle välja att vara på, men det är samtidigt en plats som gett mig många sköna lässtunder.

Hoppas ni alla haft en skön dag
Kram


Några små saker som fick plats i inspirationshäftet idag =)


- Jag har börjat läsa en bok av Björn Ranelid, denna fantastiska man. Jag är verkligen en stor fan av hans böcker. Titeln är så otroligt vacker "Bär ditt barn som den sista droppen vatten"
- Dualitt brödrost, vill bara ha!!




















Rosen "Bonica" kommer definitivt få en plats i min trädgård i sommar
















En fantastiskt vacker bild från Willa Nordic, kanske skulle bygga ett nytt hus??!!

2 kommentarer:

  1. Lilla dottern.... skönt att ni kom i bahandling tidigt....

    Villa Nordic.... så snyggt hus!

    Din man ..... en mycket smart idé att bo i en maskinhall med flyttbara väggar.... tänk vilken takhöjd OCH betonggolv..... haha

    tack för din roliga kommentar.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det gick bra!!!

    Jag tycker INTE om lasarett!
    Får lite ångest bara av lukten..

    Ja du, jag är så glad att barnen är självständiga individer, men OJ vad jobbigt det kommer att bli den dagen de flyttar!!!

    Det är ju så stor åldersskillnad mellan de två äldsta och den yngste, och lillebror är väldigt mycket med sin storebror, så för honom blir det nog också väldigt tomt när de flyttar och han blir ensam kvar med oss..

    Hoppas ni får vara friska nu hela familjen och att dottern blir kry snabbt!

    Kramar Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!