söndag 19 april 2009

Klipp och klistra!












...ja, kanske inte riktigt men pyssel blev det i alla fall. I nya numret av Hus och Hem var där ett uppslag om hur man kunde göra såkrukor själv. Verkade ju enkelt tänkte jag och satte igång. Enkelt kan jag ju inte precis hålla med om, jag lyckades inte få ihop en enda kruka utan tejp! Nu är det ju dock inget fel på tejp så jag känner mig ganska nöjd med mina krukor ändå.I dem står nu mina egna framodlade Blå Bolltistlar (enchinops ritro). Ska bli väldigt spännande och se om jag lyckats. Vet att en viss vän med början på bokstaven M ler med hela ansiktet när hon ser detta inlägget. Hon har så roligt åt mig och mina odlingar.
Roligt har jag också, vi får väl se lite längre fram om all möda ger resultat.
Njut av våren ni som kan.
Kram

7 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Har aldrig testat det själv men det ser himla pyssligt ut får jag säga.
    Skönt med bloggens värld där mna kan läsa om andra som är lika trädgårdsnördiga som man själv. Kram!

    SvaraRadera
  2. såå fin blogg du har! Kraam Susanne

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket pyssel :)
    Snyggt blev det! Och sen kan du plantera ut dom med kruka och allt ;)

    Torkvindan kommer från Bruka design. Jag beställde den på Welcome här i S-vall.
    Vilka återförsäljare som finns i Skåne känner jag inte till, men det finns säkert flera stycken! Kolla här : http://www.brukadesign.se/retailers.html

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen tur att morotskakepausen varade så kort tid..... min tokiga tös... hihi

    Ha en fin söndagskväll och en bra start på veckan som kommer.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hejsan
    Jag odlar också en hel del plantor,det där ser ut som en bra men arbetsam ide.
    Törs man testa, jag brukar köpa plastmuggar i storpack inte så miljövänligt, men det går snabbt och jag har rätt många små plantor.
    Men det ser trevligt och gulligt ut med dina fina tidningskrukor.
    kram Zara

    SvaraRadera
  6. Hej hej, grattis, du vann kökshanddukarna och baktermometern i tävlingen hos mig! Maila mig dina adressuppgifter så kommer de snart på posten.

    kram Mia
    maria@hemochlycka.se

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!