fredag 15 maj 2009

Tjejkväll!

Vi är tio glada tjejer som träffades för tre år sedan när vi var mammalediga. Ett gäng tjejer som inte umgicks i vanliga fall men som hittade varandra under ledigheten. När det var dags att börja jobba igen tyckte vi det var så trist att vi inte skulle ses mer så vi ordnade våra tjejkvällar.

Vi träffas ca tre gånger på hösten och tre gånger på våren. Vi äter god mat i form utav en buffé där alla bidrar med något. Vi har gjort ett matschema, så man har bara en sak att ta med sig varje gång. Vi har dessutom en lokal vi träffas i, så ingen behöver städa eller ordna bort gubben där hemma.

Förra året hade vi landstema på maten (italienskt, spanskt osv) i år har vi kört med färger. Ikväll är det rött och rosa som gäller och jag har fixat med drink och paj.

Drinken är supergod och superenkel!!

Hallonslush
8 glas
1 flaska konc hallonsaft (50 cl)
3 dl iskallt vatten
8 lime + 1 lime till servering
2 dl vaniljvodka
1 kruka citronmeliss

1. Häll hallonsaften i en form, blanda med vatten och ställ in i frysen 2 timmar. Rör om lite då och då så det blir "slushigt"
2. Pressa juicen ur limefrukterna, blanda med vodkan och ställ i kylen.
3. Tillsätt den frusna hallonsaften precis före servering och häll upp i glas. Toppa med limeskivor och citronmeliss

Mitt uppdrag förutom drinken blev paj och jag har gjort en superenkel och god tomatpaj.

Så nu ska jag ställa mig i duschen och sedan cykla iväg till vår lilla träff. Önskar er alla en trevlig fredagskväll.
Kram

3 kommentarer:

  1. Men det åter ju jättetrevligt! Kanon att ha lokal dessutom. Inte så kul eller enkelt att "hyra" ut familjen till annan plats annars. ha det trevligt!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt och mysigt det låter. Hoppas ni får en underbar kväll och att maten mättar och är supergod, vilket jag tror den blir :o)Brukar alltid bli lyckat med knytis och dessutom spännande för ofta dyker det upp saker man aldrig har lagat till eller ätit själv förut. Hallonslushen låter himla god, så den måste jag testa någon gång i sommar.
    Ps . Himla trevlig blogg du har.
    Ciao Annika

    SvaraRadera
  3. Hej
    Nu är det dags för avslutning i vårteckensutmaningen. På måndag kör vi Grand Final och jag kommer att lägga ut allas adresser i ett inlägg och uppmana folk att gå runt och titta på finalen. Det vore jättekul om du ville göra ett avslutningsinlägg och visa hur långt våren har kommit hos dig!
    Kram
    Viveka på Humlebacken

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!