tisdag 12 maj 2009

Inspiration i sjukhussalen

Har spenderat ännu en dag på Barnsjukhuset. Denna gång var det vår mellersta Ceasar som skulle bli sövd och göra en MR på ryggrad och hjärna. Allt gick superbra och nu håller vi bara tummarna att de inte hittar något som inte ska vara där.

Vad gör man då på sjukhuset för att fördriva tiden? Jo, man läser tidningar och böcker. Idag blev det nya numret av Lantliv och Marie Jungstedts Den döende dandyn. Rekommenderar båda varmt. Är en stor fantast av våra svenska kvinnliga deckarförfattare i detta landet och inte gjorde Jungstedt mig besviken denna gången heller.

I Lantliv fick jag inspiration till vårt sovrum. Börjar nu får bilden klar hur det ska bli. Mannen vill gärna ha blått och visst tycker jag det är vackert med marinblått men jag skulle gärna vilja ha en lite mer romantiskt känsla. Fick tipset i tidningen om överkast och kuddar från Rusta. Detta lustiga varuhus som med jämna mellanrum presenterar små inredningsskatter till fantastiska priser. Och när man går hemma och tar hand om sina barn är inte plånboken jättetjock och då uppskattar man verkligen priset som Rusta har! Lågbudgets inredning! Visst ser det fräscht ut?! Fast utan Lantlivs vackra bilder hade jag nog aldrig fallit. Nu återstår och se hur de ser ut i verkligheten och om jag får mannen med mig. Undrar om inte Rusta hade vunnit på lite mer styling på sina produkter på hemsidan?

Överkast 349 kr och kuddar 49 kr stycket.

Nu ska jag sätta mig i soffan och heja på Malena! Ha en skön kväll!
Kram

1 kommentar:

  1. Oj, jag hoppas verkligen det bli bra svar ni får på röntgen. har han några symptom som tyder på att det kan vara något fel?
    De där kuddarna var fina. Jag letar ju lite nytt till soffan/bänken i Lugnet. Får kanske göra ett besök.
    Hoppas du får en bra dag. /Marina (marinas trädgård)

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!