måndag 18 maj 2009

Vårtecken - Final

Så kom vi då fram till slutet av en jätterolig utmaning. Som jag sagt tidigare är det ju inte vår nere hos oss längre. Lite mer värme så kan vi kalla det sommar. I vilket fall som helst har det varit och är en underbar tid och all grönska och det fantastiska ljuset gör en verkligen glad och pigg.

Här kommer än en gång några vackra bilder från trädgården. Det ska bli kul och jämföra med norra Sverige idag.
Perennrabatten är verkligen i full grönska. Har tom fått flytta om lite så att allt ska få plats. Det här är den första rabatt jag någonsin gjort och jag är så himla nöjd med den. Precis den typ jag vill ha, dvs organiserad kaos.
Pionerna bara väntar på att brista ut i blom.
Vi fick välbehövt regn i natt och imorse och dropparna la sig vackert på Daggkåpan.

Funkia i tre olika varianter. Är verkligen förtjust i den stora längst fram. Bak till höger är en Sköldpaddsört, en rot jag köpt som kommit fint. Ska bli spännande och se vad det blir av den.

Då tackar lilla jag för vårtecknen, det har varit roligt att se sig om i vårt avlånga land och kul att upptäcka nya bloggar. Bloggar som jag definitivt kommer att fortsätta besöka.
Tack Viveka för ett trevligt intiativ.

Ha en skön kväll
Kram

4 kommentarer:

  1. Oj, är du imponerad av mina bilder! Hm, jag har bara en vanlig enkel digitalkamera, en Canon IXUS 55. Om jag redigerar bilderna så gör jag de ti Picasa. Där klickar jag på chansa så fixar den det som behöver fixas till. Många gånger får ni bilderna helt oredigerade eftersom jag iten prioriterar att redigera om tiden är knapp och det är den ofta.
    Pipranka är en bra växt och vi har ett ställe där vi skulle vilja ha en till. Får väl se....
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Åh vad daggkåpans blad är läckra! Speciellt så här, med lite vatten i dem. Skickligt fotograferat, härliga foton!

    Den här vårteckensutmaningen har verkligen varit rolig!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder. Det var snyggt med funkian mitt bland alla stenar.

    SvaraRadera
  4. Ja visst har vi vacker utsikt över storsjön, inte långt från mitt hus!? Lovely:)

    Så fint du har! Jag har gjort en ny skuggrabatt, där jag ska ha funkior och ormbunkar bla. Dina exemplar är verkligen tjusiga:)
    Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!