onsdag 8 februari 2012

Blomma eller svärd?


Spånar på tapeter till en fondvägg i vårt nya sovrum. Har länge varit förtjust i tapeten till höger från Colefax and Fowler men eftersom det både ska vara ett skrivbord och hänga en hylla på väggen känns det som om tapeten inte riktigt kommer till sin rätt. Det får nog bli en av alternativen till vänster. Lutar åt den översta men jag får beställa hem lite tapetprover innan jag bestämmer mig.

Vi har haft vårt sovrum på ovanvåningen i alla år och nu ska vi alltså flytta ner. Det är Ceasars rum som nu ska bli vårt och jösses vilken fight det har varit. Försök övertala en sexåring att han ska byta rum, det har tagit lååååång tid. Till slut gick han med på det OM han fick en stor fototapet av Darth Vader!
Tjohoo, ni som känner mig vet att det kanske inte riktigt är vad jag föredrar på väggarna. Min man däremot tycker det är en underbar lösning och skrattar gott åt Ceasars förhandlingsteknik.



Sköt om er alla!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle lätt välja den längst ner till vänster. Får du tapetprover så vill jag gärna se den längst ner.

    Söker en i vit fast inte vit....förstår du?....lite bruten vit med grått och svart mönster. Blir tokig för jag hittar inte rätt.*Vill helst inte ha blommor men det är det närmaste jag hittat.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är ju en smaksak, jag gillar den till vänster i mitten bäst. Men alla är fina på sitt sätt. Den till höger skulle jag nog välja att ha med en fåtölj/myshörna mot.

    Darth Vader, jovisst i ett barnrum funkar det väl :)
    Eller försök kompromissa med Darth Vader-kuddar och annat.

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!