måndag 13 april 2009

Vårtecken




Allt blir inte riktigt som tänkt sig...
Våra planer för påsken blev totalt förändrade när vår lilla prinsessa blev sjuk igen. Stumpan fick lunginflammation för tre veckor sedan och har sedan dess ätit penicillin i tre omgångar, eftersom det gav henne fel medicin. I torsdags slutade hon äntligen med medicinen och vi skulle alla bara mysa och umgås hela påsken. Tji fick vi! I lördags blev hon sjuk igen och blev inlagd för lunginflammation och öroninflammation.
Vi har ju tillbringat en hel del tid på sjukhuset de här två åren och det har bara blivit så att jag har stannat kvar hos henne. Denna gången stannade min man och det var en ny erfarenhet för oss båda.
Jag är så oerhört glad att han stannade hos henne samtidigt som det känns väldigt konstigt att det inte är jag som är där. Ibland är det svårt att släppa taget, det sunda förnuftet säger att det är klart att han fixar det lika bra som jag men samtidigt så vill man vara där. Vi har våra goa pågar också och vi brukar alltid dela på oss för att inte de ska känna sig helt bortglömda.

Pojkarna och jag har haft det supermysigt och jag kom på att jag har inte varit själv med dem sen Isolde föddes. Isolde har tagit och tar fortfarande mycket tid och de har fått stå tillbaka en hel del. Nu kunde jag verkligen känna att jag fick en chans att ge dem lite extra.

Så datorn och bloggandet har fått stå åt sidan och jag har istället ägnat mig åt min familj till 100 procent. Därav blir mina vårtecken bilder av mina barn. De är tagna skärtorsdagen och det är väl ett säkert vårtecken när fotbollen får sparkas och gungan gunga!
Sköt om er, kram



2 kommentarer:

  1. Ett klokt val att prioritera barnen i helgen.Tiden de är små är så kort...Helt plötsligt är de vuxna. Mina fyller nu 18,19 och 20...Dom som nyss var mina smågrisar... Nyttigt och lärorikt för så väl dig som maken med att göra en omfördelningen. Tror ni alla fem blev vinnare på det. Alla fick till sig något nytt.;-) Ser ut som ni trots sjukdom fått ha det ganska mysigt i påsk. Hoppas din flicka blir pigg snart. Vet hur ont det gör i ens eget hjärta när barnen är sjuk. Sköt om er/Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att barnen var ett väldigt säkert vårtecken. Hoppas nu att lilltjejen blir frisk och att hon får hålla sig frisk sedan!!

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!