måndag 8 november 2010

Nu siktar vi mot jul!

Ja, så var höstlovet över för denna gången och nu börjar jag sikta mot julen. Idag inhandlades den första julstjärnan, eller rättare sagt två. De ska få pryda mannens och mitt sovrum i jul. Tyckte de var så läckra och inte allt för traditionella.

Anledningen till besöket i möbel affären var egentligen att bestämma mig för en ny soffa. Jag verkligen hatar och köpa stora, dyra saker som man inte kan lämna tillbaka dan efter om man ångrar sig - får sån jäkla ångest över sådana inköp.
Men nu är den inköpt, en svart hörnsoffa som kommer nästa helg. Våra nuvarande soffor är femton år gamla så det var väl på tiden att vi äntligen kom loss och köpa en ny.

Vi har länge pratat om att måla om golvet i vardagsrummet och nu kläckte mannen den goda idén att det var lika bra och göra det innan soffan kom. Så nu ska det målas golv i helgen - allt på en gång. Spännande förändringar - från marinblå soffa och ekgolv till svart soffa och vitt golv!

Kram Erika



1 kommentar:

  1. Åh vad roligt!!! Ska bli skoj att följa ert projekt! Jag vill med måla golvet men pappa säger att det inte går att göra det så jag vet inte...
    Ja det hade varit sitskoj att åka med men sambon är alltid borta och jobbar och vi ska redan ha passning två dagar denna veckan. Var det lika trevligt som vanligt?
    Ska du inte med till Ullared på måndag????

    Kram fina

    SvaraRadera

Tack för att du valde att lämna en liten kommentar. Det förgyller min dag!